dijous, 21 de juny del 2012

Com impulsar valors en temps de paraules devaluades? (II)

Algunes aportacions de la trobada anterior (29 de març):
“Quins valors, ben definits, podem compartir en la nostra diversitat?”
“Sovint vivim en contradicció entre el que fem i el que diem; oblidem que la transformació de la societat és irrealitzable si abans no comencem per nosaltres mateixos”
“Els valors han de menar a l’acció, cadascú en el seu àmbit”
“Ens falta coratge, perquè el que és autèntic ens fa por”
“I quins valors cal prioritzar?”
“Els valors hi són, però els hem vinculat massa a la política”
“La veritat engloba tots els altres valors”
“Davant la devaluació dels valors ens sentim incrèduls”
“Un altre esdeveniment al camp de concentració d’Elterhost em va afectar profundament. Entrada la nit, els alemanys van portar al meu barracó un jove presoner soviètic. La infermeria era plena; el presoner estava moribund, xisclava, i com que jo no volia despertar els malalts el vaig portar a la meva habitació. El vaig examinar. Patia de greus cavernes als dos pulmons i d’un fregament pleural greu. No tenia morfina, només aspirines, i no li feien cap efecte. Estava desesperat. Gairebé no sabia rus, i al barracó ningú no el parlava. Finalment, de manera instintiva, vaig asseure’l al meu llit i el vaig abraçar; els crits van parar gairebé de cop, i va morir tranquil als meus braços poques hores més tard. El que causava els xiscles no era la pleuresia, sinó la solitud. Va ser la millor lliçó que he rebut en la vida sobre la cura dels malalts que moriran. Em vaig avergonyir del meu error diagnòstic i vaig mantenir la història en secret.” (De l´autobiografia d’Archie Cochrane)
Per ajudar a pensar-hi:
Què em suggereix aquest text en relació a alguna de les aportacions més amunt consignades?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Exposa el teu comentari. Gràcies.